Press "Enter" to skip to content

T-6G Texan (Harvard) ile Gloucester’dan S.U.S.H.M.’ye

M.S.Ö. Havacılık ve Uzay Müze’mize katılan North American firmasının 1953 yılında ürettiği Happy Hour adlı Texan T-6G (Harvard) ile İngiltere Gloucester Havalimanı’ndan S.U.S.H.M.’imize 3 gün süren muazzam bir yolculuk yaşadım. En başta bu yolculuğu mümkün kılan Ali İsmet Öztürk Bey olmak üzere bütün S.U.S.H.M. gönüllü ve çalışanlarına, Ferry Pilot’u Guido Killing’e çok teşekkür ederim. Ne şanlısıyız ki, böyle çok çok güzel ve nadide bir uçak çok güzel bir tesiste çok özel uçak arkadaşlarıyla beraber yaşamaya devam edebilecek.

Yolculuğumuz Gloucester Havalimanı’ndan başladı. Genel havacılığın çok güzel yaşandığı, genel havacılık uçaklarının ve helikopterlerinin vızır vızır uçtuğu, yarım dönüm bahçesi olan bir restoranın bahçesinde insanların yemeklerini yerken gün boyunca oturup, inişleri kalkışları seyrettiği ne güzel bir havalimanı, hava parkı. Deniz geçeceğimiz için can yeleği gerekli, benimkisi eksik, ama sorun yok çünkü havalimanında satılıyor. Terminal binası yaklaşık olarak 200 metrekare, Bursa Yunuseli’ndeki kadar, yani gayet mütevazi ve yeterli.

Bu güzel havalimanından bulutlu bir havada Lüksemburg’a doğru havalanıyoruz. Bulutların içinde ilerlerken dış dünya ile tek bağlantımız Hava Trafik Kontrolörleri. Bizleri fazla yormadan 10,000 feette tutuyorlar ve Guido’nun dediği gibi tarihi uçaklara saygı gösteriyorlar. Çok birşey göremeden Lüksemburg’a yoğun rüzgar altında iniyoruz ve benzin ikmali yapıyoruz. Lüksemburg, yakıtımız uygun fiyatta ve işlerimiz hemen yapıldığı için burada duruyoruz.

Rüzgarlı Lüksemburg’dan Avusturya’da gümrüklü bir havalimanı olan (Romanya’ya gitmeden önceden gümrük işlemi yapmak gerekiyor) Wels’e doğru yola çıkıyoruz. Bu sefer yolculuğumuz çok güzel 2500 feette gidiyoruz ve Almanya’yı havadan çok güzel bir şekilde görüyoruz. Rhine vadisini, Almanya’nın üzüm bağlarını yakından görerek çok görsel bir uçuştan sonra Effengelden’e iniyoruz. Burası bir havacılık kulübü ve onlarca uçak park etmiş ve aprona birleşik restoranda insanlar yemeklerini yiyorlar, içeceklerini yudumluyorlar. Birbirleriyle tecrübelerini paylaşıyorlar, Alp’lerdeki yolculuklarından uçak içindeki telsiz kurumlarına, yağın kimyasal özelliklerinden tarihi uçaklara kadar.

Effengelden’den kalkıp, Weis’a iniyoruz ama hava kötü olduğu için geceyi Avusturya’da geçirdikten sonra sabah erkenden Romanya Arad’a doğru yola çıkıyoruz. Fotolarda da göreceğiniz gibi Alp’lerin içinden rüya gibi bir yolculuk. Arad’a varıyoruz biraz eskimiş olsa da Avgas ve gerekli teçhizatlara sahipler, onun için işimizi görüyor.

Arad’dan yola çıkış ve Bulgaristan üzerinden ilerleme. İnanılmaz büyüklükte tarım arazilerine, ondan sonra da sanayi arazilerine şahit oluyoruz.

Nihayet Çorlu’ya iniş ve memlekete geliş. Hemen güleryüzle karşılanıyoruz, işlemlemlerimiz hızlıca tamamlanıyor, yardımcı oluyorlar.

S.U.S.H.M.’ye yolculuk ve varış. Ne güzel sıcak bir karşılanma, tebrikler, gülen yüzler!!!

Happy Hour’ın arkasında yaklaşık 14 saat, bu tarihle beraber çok güzel coğrafyaları yakında görme imkanı.

Bu seyehat boyunca desteklerini esirgemeyen eşim ve aileme sevgiler!

Şükürler olsun 🙏

Fotoğrafları ve videoları buradan görebilirsiniz – https://www.facebook.com/tauslu/posts/10102926773803875